Kółko Matematyczne
Kółko ma na celu popularyzację matematyki, rozwijanie zainteresowań uczestników, pogłębianie wiadomości i umiejętności zdobytych na lekcjach, rozwiązywanie problemów w sposób twórczy i zachęcanie do samodzielnych poszukiwań.
Podczas zajęć uczniowie ćwiczą czytanie ze zrozumieniem, rozwiązują łamigłówki matematyczne i ciekawe zadania wymagające koncentracji uwagi uczniów, spostrzegawczości, pamięci oraz logicznego myślenia. Wykorzystujemy gry i zabawy.
Matematyka grami pisana
Stosowanie metody gier dydaktycznych przynosi szereg korzyści, należą do nich między innych:
zwiększone zaangażowanie uczniów,
rozwijanie kreatywności i innowacyjności,
zwiększenie efektywności uczenia się,
rozwijanie umiejętności współpracy.
Dobrze skonstruowana gra potrafi tak pochłonąć młodych ludzi, że zapominają o otaczającym ich świecie. Wiąże się ze zwycięstwem – i tym samym daje poczucie satysfakcji. Dlaczego zatem nie przenieść fascynacji uczniów grami do edukacji?
Aktualnie na świecie popularne są dwie formy edukacji przez rozrywkę: edukacja z wykorzystaniem gier oraz gamifikacja, czyli wykorzystanie w edukacji mechanizmów gier.
Planując grę dydaktyczna należy pamiętać o:
określeniu jasnych celów dydaktycznych; mogą wprowadzać nowy materiał lub mieć aspekt utrwalający,
dostosowaniu do wieku i możliwości uczniów tak, aby nie zniechęcały albo nie okazały się zbyt trudne,
ustaleniu jasnych zasad i ich bezwzględnym przestrzeganiu,
ustaleniu czytelnych i jasnych dla wszystkich zasad punktacji.